Po co sklepom online bramka płatności?
Kategorie:

Bramka płatności a sukces sklepu internetowego. Co zyskujesz?

Chcesz osiągnąć sukces na rynku e-commerce? Udostępnij więc swoim klientom szybkie płatności w sklepie internetowym. Jak pokazują badania, dla większości polskich e-konsumentów jest to najwygodniejsza metoda zapłaty w sieci, a możliwość skorzystania z niej często wpływa na ich decyzję o wyborze sklepu. Sprawdź, jakie jeszcze korzyści przyniesie Twojemu biznesowi nowoczesna bramka płatności online.

Bramka płatności jako usługa dla e-commerce

Zacznijmy od tego, czym dokładnie jest bramka płatności online. Jest to rozwiązanie dedykowane sklepom internetowym, które zapewnia ich klientom możliwość szybkiego dokonywania zapłaty za zamówiony towar przy pomocy różnych metod. Przykładowo, za pośrednictwem bramki Paybylink Twoi klienci mogą wykonać transakcję między innymi w następujący sposób:

  • szybkim przelewem pay-by-link,
  • aplikacją mobilną BLIK,
  • kartą płatniczą Visa lub Mastercard.

Według raportu „E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska” aż 70% osób robiących zakupy online jako metodę płatności wybiera najczęściej szybki przelew pay-by-link za pośrednictwem bramki. Z kolei możliwość skorzystania z różnych sposobów dokonania transakcji płatniczej jest kluczowym czynnikiem wyboru sklepu dla 20% internautów. 

Umożliwienie klientom dokonywania szybkich płatności w sklepie internetowym za pomocą różnych metod jest dzisiaj koniecznością. Wdrożenie tego rozwiązania jest bardzo proste, wiąże się z niewielkimi kosztami i niesie wiele korzyści dla biznesu. 

Wygoda dla sklepu, wygoda dla klienta

Dla klientów bramka płatności online jest narzędziem, które przede wszystkim znacznie ułatwia dokonanie transakcji. Po złożeniu zamówienia nie jest bowiem konieczne wypełnianie żadnych formularzy przelewów. Wystarczy wybrać metodę zapłaty, sprawdzić automatycznie wypełnioną dyspozycję transferu środków i ją zatwierdzić, np. kodem SMS. Klienci doceniają także fakt, że operator bramki dba o bezpieczeństwo transakcji, zapewniając poprawność danych transakcji i szyfrując dane przesyłane podczas komunikacji z bankiem. Sprzedawca oferujący szybkie płatności również czerpie korzyści:

  • otrzymuje automatyczną informację o wpłacie, a więc nie musi tracić czasu na śledzenie historii rachunku,
  • może szybko zrealizować zamówienie,
  • dzięki oszczędności czasu może sprawnie obsługiwać większą liczbę klientów.

Tradycyjny przelew kontra szybkie płatności – porównanie

Alternatywą dla szybkich płatności internetowych jest tradycyjny przelew. Stosuje go wciąż wiele sklepów, ponieważ jest najprostszy do wdrożenia – wystarczy na stronie podać numer rachunku oraz dane firmy, które klient musi przepisać do formularza bankowego. Metoda ta ma jednak wiele wad, co najlepiej widać przy porównaniu jej z bramką.

 Szybkie płatnościTradycyjny przelew
Sposób wypełniania formularza przelewuautomatycznyręczny
Ryzyko popełnienia błędu podczas wypełniania danychbrakwysokie
Czas poświęcony na wykonanie transakcji przez klientakrótkidługi
Czas realizacji płatnoścido kilkunastu minutdo 2 dni roboczych
Automatyczna informacja o dokonaniu płatności przez klientataknie

Jak bramka płatności może pomóc w zwiększeniu sprzedaży?

Powyższe porównanie pokazuje, że tradycyjny przelew wydłuża cały proces zakupowy i wymaga znacznie większego zaangażowania zarówno po stronie klienta, jak i sprzedawcy. Niestety przekłada się to bezpośrednio na wyniki sprzedaży. Dzięki implementacji bramki możesz je dość szybko poprawić.

Jak już wiesz, klienci wolą tę metodę zapłaty i trudno się dziwić – jest szybsza, wygodniejsza i zapewnia znacznie większe bezpieczeństwo niż zwykły przelew. Bramka poprawia więc konwersję w sklepie – głównie przez to, że przyciąga większą liczbę klientów. Ogranicza także liczbę porzuconych koszyków, ponieważ mniej osób zrezygnuje z transakcji ze względu na brak dogodnej metody opłacenia zamówienia.

Otwórz się na nowe perspektywy z Paybylink!

Chcesz wdrożyć w swoim sklepie internetowym opłacanie zamówień za pomocą pay-by-link i innych popularnych wśród klientów metod? Wybierz nowoczesną bramkę Paybylink. Aby móc ją zaoferować klientom, wystarczy się zarejestrować na naszej stronie i w prosty sposób zintegrować narzędzie ze swoim sklepem. Nasze rozwiązanie współpracuje z wszystkimi popularnymi platformami e-commerce i obsłużyło już przeszło 37 milionów transakcji, dlatego przekonasz się, że sprawdzi się i w Twoim biznesie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *