Rynek e-commerce w Polsce nieustannie się rozwija i bez wątpienia sprzyjają temu bezpieczne płatności internetowe, bo dzięki nim coraz więcej osób przekonuje się do robienia zakupów online. Sprawdź, które z nich cieszą się największą popularnością wśród polskich użytkowników e-sklepów i dlaczego ich udostępnienie klientom jest jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie sprzedaży.
Jak wygląda nasz rynek e-commerce 2020?
Według najnowszego raportu Gemius w Polsce zakupy online robi już 73% wszystkich internautów (rok temu było to 62%). Znaczący wzrost użytkowników e-sklepów można było zaobserwować szczególnie w trakcie trwania pandemii koronawirusa. Tylko w marcu i kwietniu 2020 roku internetowi sprzedawcy odnotowali wzrosty sprzedaży o kilkaset procent. Do zakupów online Polacy zostali zmuszeni z powodu zamknięcia sklepów stacjonarnych np. w galeriach handlowych. Jednak jak przewidują specjaliści, wiele osób, które tylko z tego powodu zainteresowały się kupowaniem w sieci, trwale zmieni swoje zwyczaje zakupowe.
Z raportu Gemius wynika, że największą grupę kupujących w internecie stanowią osoby do 34 roku życia, mające wyższe wykształcenie i dość dobrą sytuację materialną. Aż 69% e-konsumentów dokonuje transakcji przez smartfona, co warto odnotować, ponieważ w dużej mierze od tego zależy, jaki system płatności online jest przez nich najchętniej wybierany.
Za co klienci lubią zakupy online?
Autorzy cytowanego przez nas raportu „E-commerce w Polsce 2020” zapytali internautów o powody, dla których lubią kupować przez internet. Najczęściej padały następujące odpowiedzi:
- dostępność całą dobę (tak odpowiedziało aż 82% respondentów),
- brak konieczności jechania do sklepu (78%),
- nieograniczony czas wyboru (72%),
- atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach stacjonarnych (71%),
- łatwość porównania ofert (69%),
- większy asortyment niż w „normalnych” sklepach (64%),
- dostępne różne metody płatności w internecie (57%).
Warto zwrócić uwagę, że polscy e-konsumenci przywiązują wagę do sposobów zapłaty za towar. Im więcej mają pod tym względem możliwości, tym chętniej robią zakupy online.
Najpopularniejsze formy płatności w Internecie
W raporcie Gemius znaleźć można także informacje na temat tego, jakie są najczęściej wybierane metody płatności w internecie podczas robienia zakupów. Oto które z nich cieszą się największą popularnością:
- szybki przelew przez system płatności online (korzysta z niego aż 70% internautów),
- zapłata gotówką przy odbiorze towaru (47%),
- przelew tradycyjny (46%),
- transakcja kartą przy składaniu zamówienia (40%),
- płatności mobilne, np. za pomocą aplikacji BLIK (35%),
- zapłata kartą lub gotówką przy odbiorze towaru ze sklepu (32%).
Z szybkich przelewów korzystają głównie osoby młode w wieku 25-34 lata, natomiast BLIK i inne podobne aplikacje są najchętniej wybierane przez konsumentów poniżej 24 roku życia. Co ciekawe, to właśnie w najmłodszej grupie konsumentów jest największa liczba osób płacących gotówką za towar przy odbiorze, co można tłumaczyć tym, że wiele z nich nie posiada jeszcze własnego konta bankowego. Wbrew pozorom natomiast gotówkowe transakcje nie cieszą się popularnością wśród seniorów – większość osób po 50 roku życia woli korzystać z szybkich przelewów.
Co oferuje nasz system płatności?
Niewątpliwie polscy klienci sklepów online preferują bezpieczne płatności internetowe, jakimi są właśnie szybkie przelewy obsługiwane w systemie pay-by-link. Rozwiązanie to uznawane jest za znacznie pewniejsze niż tradycyjny przelew bankowy, ponieważ nie wymaga własnoręcznego uzupełniania formularza. Dane odbiorcy, numer jego konta i inne ważne informacje są automatycznie uzupełniane w bankowości elektronicznej, co eliminuje ryzyko jakiejkolwiek pomyłki. W Paybylink proponujemy ten nowoczesny system płatności online, który możesz w prosty sposób zaimplementować w swoim sklepie. Obsługuje on 28 banków, a dodatkowo pozwala klientom zapłacić za towar także za pomocą BLIK-a.
Z Paybylink dajesz klientom to, czego potrzebują!
Jeśli chcesz zaproponować swoim klientom lubiane przez nich metody płatności w internecie, wybierz bramkę Paybylink. Dzięki temu skuteczniej zachęcisz do zakupów, co przełoży się na wyniki sprzedaży. Skorzystaj z naszego sprawdzonego rozwiązania – zapewniamy prosty i szybki sposób integracji systemu ze sklepem, a także możliwość wypróbowania go całkowicie za darmo.