kobieta korzystająca z blika na smartfonie
Kategorie:

BLIK to HIT! Sprawdź, dlaczego Polacy kochają tę metodę płatności!

Zakupy w sieci robi już 73% polskich internautów, a metoda płatności BLIK jest jednym z najchętniej wybieranych przez nich sposobów zapłaty za zamówione produkty. Popularność tej aplikacji mobilnej szczególnie wzrosła w okresie pandemii, podczas której wygoda i bezpieczeństwo transakcji bezgotówkowych wyjątkowo zyskały na znaczeniu. Sprawdź, dlaczego Polacy polubili BLIKA i dlaczego warto go udostępniać klientom w sklepie online. 

Zakupy Polaków w czasie pandemii

Pandemia koronawirusa zmieniła całkowicie nasze zwyczaje zakupowe. Z powodu okresowo zamkniętych galerii handlowych i konieczności zachowania dystansu społecznego polscy konsumenci zaczęli aktywniej korzystać ze sklepów online. Jak podała Izba Gospodarki Elektronicznej, aż jedna czwarta internautów zdecydowała się częściej kupować przez internet właśnie z powodu panującej pandemii. Szczególną popularnością cieszą się produkty, do których utrudniony jest dostęp w sklepach stacjonarnych (np. sprzęt RTV i AGD, książki oraz odzież), ale też te pierwszej potrzeby, takie jak kosmetyki i środki czystości. Znaczący wzrost liczby transakcji online odnotowała także branża spożywcza – od wiosny do jesieni aż o 128%. 

Zwiększona aktywność klientów sklepów online wpłynęła na zmianę preferowanych form zapłaty za zakupy. Wg NBP po II kwartale br. w stosunku do podobnego okresu sprzed roku spadła zarówno liczba operacji kartowych, jak i transakcji gotówkowych. Z kolei szybka płatność e-przelewami i za pomocą pay-by-link odnotowała wzrost zainteresowania o 22%, natomiast metoda płatności BLIK aż o 38%.

Dlaczego konsumenci polubili BLIKA?

Według oficjalnego raportu Polskiego Standardu Płatności, który jest operatorem BLIK-a, w II kwartale 2020 roku użytkownicy tej aplikacji wykonali o ponad 7 mln transakcji więcej niż w całym 2018 r. Najwięcej z nich zrealizowano w Internecie – było ich aż 73 mln.

Powodów, dla których BLIK stał się tak popularny, jest bardzo wiele. Przede wszystkim należy pamiętać, że jest to aplikacja mobilna, a według najnowszego raportu Gemius już 69% polskich e-konsumentów do robienia zakupów online wykorzystuje smartfona. Zapłata za towar za pomocą tego systemu w telefonie jest niezwykle prosta i wyjątkowo bezpieczna, bo nie wymaga podawania żadnych danych czy haseł do bankowości elektronicznej. Poza tym jest to aplikacja o wielu funkcjach – za jej pomocą możliwa jest bowiem nie tylko szybka płatność online, ale także wypłata gotówki w bankomacie, przelew na telefon oraz bezdotykowa zapłata za zakupy w sklepie stacjonarnym. 

Jak działa BLIK w bramce płatności?

Jeśli bramka płatności online w e-sklepie umożliwia skorzystanie z aplikacji BLIK, dokonanie za jej pomocą zapłaty za towar jest bardzo proste i szybkie. Wszystko zrealizujesz w 4 następujących krokach:

  1. Wybierz metodę płatności BLIK na stronie sklepu.
  2. Pobierz 6-cyfrowy kod z aplikacji.
  3. Wpisz lub przekopiuj kod do odpowiedniej rubryki w bramce.
  4. Potwierdź transakcję PIN-em w aplikacji. 

Cała procedura trwa od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund i jest znacznie szybsza od tradycyjnych przelewów bankowych. 

Płatności online z użyciem BLIKA – z kodem lub bez

Warto wiedzieć, że istnieje jeszcze szybsza metoda płatności BLIK za zakupy online, która pozwala ją wykonać bez pobierania kodu. Wystarczy podczas potwierdzenia transakcji zapisać przeglądarkę lub konkretną stronę sklepu jako witrynę zaufaną. Wówczas na takich zapamiętanych stronach można płacić za zamówiony towar poprzez samo potwierdzenie transakcji PIN-em. Usługa ta jest jednak dostępna wyłącznie dla klientów niektórych banków, m.in. Santander, mBanku, Banku Millennium, ING Banku Śląskiego, Alior Banku, a także Pekao i PKO BP. 

Wdrażaj płatności, które lubią klienci!

Bez względu na to, czy już prowadzisz biznes w sieci, czy dopiero go planujesz, Twoja bramka płatności online powinna bez wątpienia umożliwiać klientom realizowanie transakcji za pomocą metody BLIK. Brak ulubionej formy zapłaty za towar jest jedną z najczęstszych przyczyn porzuconych koszyków. Jeśli więc zależy Ci na konwersji i wzroście sprzedaży, zadbaj o to, by Twoi klienci mogli płacić w sklepie tak, jak lubią. Wystarczy, że wybierzesz bramkę Paybylink, która udostępnia najpopularniejsze metody płatności w Internecie. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *