Od kilku lat rośnie popularność mikropłatności SMS, czyli wygodnego systemu uiszczania niewielkich opłat przy pomocy wiadomości tekstowych. Sprawdził się on w szczególności na rynku gier komputerowych, jednak ostatnio coraz częściej wykorzystują go także firmy oferujące usługi internetowe, np. portale udostępniające wartościowe treści. Sprawdź, na czym dokładnie polega płatność SMS Premium oraz jakie inne rozwiązania pozwalają na przyjmowanie od klientów opłat o niskiej wartości.
Na czym polega mikropłatność?
Pod pojęciem mikropłatności należy rozumieć przekazy pieniężne o niskiej wartości, najczęściej do 20 zł, które są realizowane za pomocą nowoczesnych systemów transakcyjnych przez internet lub z wykorzystaniem telefonów. Istotną cechą takich płatności jest ich prostota oraz bardzo krótki czas realizacji, a także to, że usługa staje się natychmiast dostępna dla kupującego. W praktyce takie niewielkie opłaty są pobierane najczęściej z tytułu:
- udostępniania wartościowych treści online,
- aktywacji konta na portalach,
- zakupu dodatkowych opcji w grach komputerowych,
- dostępu do muzyki i filmów,
- udziału w konkursach, quizach, czy loteriach.
Pobieranie opłat za tego rodzaju usługi tradycyjnymi metodami, na przykład przelewem, byłoby zbyt czasochłonne i uciążliwe dla klientów. Właśnie dlatego wymyślono znacznie szybsze i prostsze sposoby ich realizacji, czyli przede wszystkim mikropłatności za pomocą SMS Premium.
SMS Premium w praktyce
Najprościej tłumacząc, płatność SMS Premium polega na tym, że klient musi jedynie wysłać krótką wiadomość tekstową na wskazany numer telefonu. W odpowiedzi otrzymuje kod, który po wpisaniu na stronie internetowej sprzedawcy zapewnia mu dostęp do usługi. Cała operacja odbywa się błyskawicznie – w praktyce już w ciągu minuty lub dwóch klient może otrzymać to, za co zapłacił.
Wysłanie wiadomości jest płatne, a wysokość opłaty jest z góry znana i, co najważniejsze, bardzo prosto rozliczana. Może być ujęta w rachunku za telefon lub od razu potrącona z sumy środków znajdujących się na karcie prepaid. Do takich mikropłatności za pomocą SMS-ów wykorzystuje się skrócone numery, najczęściej cztero- lub pięciocyfrowe.
Mikropłatności na rynku gier – co mówią użytkownicy?
Najbardziej znanym sposobem wykorzystania mikropłatności stały się gry komputerowe. Ich producenci zaczęli udostępniać graczom możliwość dokupienia bonusów ułatwiających przejście kolejnych etapów rozgrywki czy też zapłaty za dostęp do dalszych poziomów.
Takie rozwiązania są przez graczy odbierane raczej pozytywnie, ale zależy to od strategii zastosowania mikrotransakcji w grze. Jeśli użytkownicy mają możliwość cieszenia się grą także w podstawowej wersji, chętnie dokupują dodatkowe opcje. Gdy jednak ich zakup jest niezbędny do tego, by w ogóle przejść rozgrywkę, zabawa traci na atrakcyjności. Płatne dodatki z założenia powinny urozmaicać grę i pozwalać użytkownikom dłużej się nią bawić – taki sposób wykorzystania mikropłatności na rynku gier sprawdza się doskonale.
Jak rozwijają się mikropłatności?
Choć płatność SMS Premium jest wciąż najbardziej znaną formą transakcji o niskiej wartości, rozwijane są także inne metody ich realizacji. Przykładem jest Direct Carrier Billing, usługa umożliwiająca użytkownikom realizowanie płatności za pomocą telefonu nawet do kwoty 150 zł poprzez proste obciążenie rachunku telefonicznego.
Równie ciekawe są karty Paysafecard. Są to karty zdrapki, które można kupić za gotówkę w wielu popularnych sieciach, np. Żabce. Można nimi realizować płatności w internecie z pominięciem przelewów bankowych i bez podawania swoich danych osobowych. Jest to doskonałe rozwiązanie właśnie dla młodych graczy, którzy jeszcze nie posiadają konta w banku. Oba opisane rozwiązania w swojej ofercie ma operator płatności Paybylink.
Chcesz wdrożyć u siebie to rozwiązanie? Skontaktuj się z nami!
Zastosowanie mikropłatności w świadczeniu usług online jest coraz popularniejsze. Jeśli zainteresowały Cię takie rozwiązania jak SMS Premium czy Paysafecard, zgłoś się do nas. Jako operator płatności internetowych oferujemy pełen asortyment metod pobierania opłat od klientów. Zapewnij dzięki nim szerszy dostęp do swoich usług – to pozytywnie wpłynie na wizerunek Twojej firmy oraz wzrost sprzedaży.