promocja sklepu online
Kategorie:

Jak efektywnie wypromować swój e–commerce? Podpowiadamy!

Spis treści

Założenie sklepu online to dzisiaj doskonały pomysł na biznes, ponieważ zakupy w internecie robi coraz więcej osób – szacunkowo już 70–80% wszystkich internautów. Rośnie jednak także liczba stron oferujących różne produkty, dlatego, aby zdobyć klientów, trzeba umieć wypromować swoją witrynę sprzedażową. Poznaj sposoby na promocję e–biznesu i przekonaj się, że dzisiaj wyjątkowo skutecznie przyciągają kupujących szybkie płatności w sklepie internetowym.

Polacy pokochali zakupy online

Wszelkie badania pokazują, że Polacy pokochali zakupy online. Z raportu „E–commerce w Polsce. Gemius dla e–Commerce Polska” w 2020 roku aż 72% internautów przynajmniej raz zrobiło zakupy w sieci. Dzisiaj ich odsetek może wynosić już nawet 80%. 

Do wzrostu zainteresowania zakupami w internecie przyczyniła się niewątpliwie pandemia koronawirusa, która utrudniła dostęp do stacjonarnych placówek handlowych. Warto jednak zwrócić uwagę, jak rozwojowi e–commerce sprzyjają także nowoczesne technologie. Świadczy o tym choćby fakt, że już 80% kupujących w sieci składa zamówienia z użyciem smartfona, a coraz większą popularnością cieszą się szybkie płatności w internecie z wykorzystaniem wygodnych aplikacji typu BLIK czy przelewów typu pay-by-link. 

Ile czasu spędzamy w sieci i jakie strony odwiedzamy najczęściej?

Planując promocję sklepu online, warto najpierw poznać zwyczaje swoich potencjalnych klientów. Według badania Hootsuite przeciętny Polak spędza na surfowaniu w sieci już ponad 6 godzin dziennie! Co ciekawe, według najnowszych danych We Are Social aż 2 godziny przeglądamy strony za pomocą urządzeń mobilnych, które służą nam głównie do:

  • czatowania i przeglądania portali społecznościowych (są to czynności wykonywane przez 89% badanych osób),
  • korzystania z aplikacji sklepowych (66%),
  • oglądania filmów, słuchania muzyki, grania (robi to za pomocą smartfona mniej więcej połowa internautów).

Z kolei według statystyk Alexa i Similar Web trzema najpopularniejszymi serwisami internetowymi w Polsce są: Google.com, YouTube.com oraz Facebook.com. Już wiesz, gdzie warto się promować?

promocja e-commerce

Masz sklep online? Wykorzystaj media społecznościowe do promocji!

Media społecznościowe z każdym rokiem rosną w siłę – według raportu Hootsuite z 2021 r. korzysta z nich w Polsce 25,9 mln osób, czyli znacząca większość wszystkich internautów, który jest około 31 mln. Najpopularniejsze w naszym kraju są: YouTube, Facebook i Instagram. Z tego pierwszego korzysta ponad 92% użytkowników, YouTube odwiedza nieco ponad 89%, a Instagram ok. 60%. Jak promować sklep online z wykorzystaniem tych kanałów? Oto kilka podpowiedzi:

  • prowadź dialog z klientami na fanpage’u; w postach prezentuj nowe produkty, informuj o promocjach/nowościach np. że oferujesz szybkie i bezpieczne płatności online, organizuj konkursy, odpowiadaj na pytania użytkowników,
  • twórz atrakcyjne filmy promocyjne,
  • promuj sklep oraz oferowany asortyment w relacjach na żywo,
  • skorzystaj z płatnych reklam, np. Facebook Ads.

Informacja o szybkich płatnościach przyciąga klientów

Jeśli chcesz skutecznie promować swój sklep, staraj się odpowiedzieć na aktualne potrzeby e–konsumentów. Dzisiaj klientów przyciągają szybkie płatności w sklepie internetowym. Z danych firmy Blue Media wynika, że największą popularnością cieszą się: błyskawiczne przelewy online (wybiera je 48% internautów), karty płatnicze (39%), aplikacja mobilna BLIK (33%).

Sklepy oferujące możliwość korzystania z takich metod zapłaty są chętniej wybierane przez klientów niż te, które wciąż proponują jedynie tradycyjne przelewy bankowe. Co ciekawe, drastycznie spadło zainteresowanie popularnymi niegdyś płatnościami za pobraniem – o ile w 2019 roku korzystało z nich jeszcze 46% kupujących, dzisiaj jest to zaledwie 24%.

Przyciągnij klientów, oferując im możliwość skorzystania z nowoczesnej bramki płatności online i przede wszystkim poinformuj ich o tym. Zadbaj o to na stronie sklepu, na profilu w mediach społecznościowych, a także w innych reklamach. 

Oferuj klientom atrakcyjne rozwiązania i zwiększaj swoje zyski!

Skorzystaj z naszych wskazówek – zacznij efektywnie promować swój sklep internetowy. Pamiętaj, żeby przede wszystkim śledzić na bieżąco potrzeby klientów, a jednocześnie dostarczać im rozwiązań, jakich oczekują. Przykładem są bezpieczne płatności online, które dzisiaj skutecznie przyciągają kupujących. Aktywuj bramkę Paybylink już teraz! Przekonaj się, jak dzięki temu poprawią się Twoje obroty oraz wyniki sprzedaży. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *