metody płatności dla milenialsów
Kategorie:

Jakie metody płatności cenią sobie milenialsi?

Spis treści

Żeby skutecznie sprzedawać w internecie, należy umieć dotrzeć do klientów, a więc poznać ich potrzeby. Jak pokazują badania, największą grupą kupujących w sieci stanowią dzisiaj milenialsi, dla których niezwykle ważne są oferowane przez sklepy online nowoczesne metody płatności. Dowiedz się, kim są osoby należące do tej grupy, a ponadto, w jaki sposób chcą płacić za zakupy. 

Kogo zaliczamy do grona milenialsów?

Milenialsami nazywa się osoby urodzone w latach 80. bądź 90. ubiegłego wieku. Są to zatem dzisiejsi 20- i 30-latkowie. Według badania przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie Krajowej Izby Rozliczeniowej oraz Związku Banków Polskich stanowią oni największą grupę kupujących w sieci. Zakupy przez internet robi bowiem aż 75% milenialsów. Dla porównania wśród osób z młodszego pokolenia Z 67% to e–konsumentci, a spośród pokolenia X, czyli 40-latków, około 50%. 

Styl życia pokolenia Y i Z – czym się różnią?

Milenialsi nazywani są także pokoleniem Y. W Polsce są to osoby, które urodziły się jeszcze w czasach PRL lub w okresie transformacji. Doskonale więc znają nowe technologie, ale nie są do nich tak przywiązani, jak młodsze pokolenie Z. Dzisiejsza młodzież miała bowiem już w dzieciństwie do czynienia z komputerami czy smartfonami, natomiast milenialsi poznali je dopiero w starszym wieku. 

Pokolenie Y pamięta czasy bez internetu, dlatego w nieco mniejszym stopniu fascynuje się nowoczesnymi aplikacjami, najnowszymi mediami społecznościowymi. Badania wyraźnie wskazują – osoby urodzone w latach 80. i 90. XX w. najchętniej korzystają z Facebooka, natomiast generacja Z preferuje TikToka, Instagrama albo YouTube’a. 

Milenialsi to w większości ludzie aktywni zawodowo, którzy chętnie wydają pieniądze na rozrywkę, podróże. Lubią też modę i dobra luksusowe, co w tym przypadku jest bardzo zbliżone do preferencji pokolenia Z. Igreki jednak w nieco mniejszym stopniu niż młodsi konsumenci są zainteresowani nowinkami technologicznymi. 

Co przyciąga milenialsów do sklepu online?

Milenialsów często nazywa się pokoleniem mobile, ponieważ większość przedstawicieli tej grupy wiekowej chętnie korzysta ze smartfonów. Aż 80% z nich wykorzystuje telefony do zakupów online, dlatego priorytetem każdego e–sklepu powinno być stworzenie witryny responsywnej, czyli dostosowanej do urządzeń mobilnych. Należy jednak pamiętać, że według raportu Gemius z 2020 roku 81% milenialsów kupuje w sieci jednak używając laptopa. 

Co ważne, do zakupów w danym sklepie przyciąga milenialsów niekoniecznie atrakcyjna cena, ponieważ są w stanie zapłacić nawet nieco więcej, by móc nabyć modny przedmiot. Bardziej liczy się dla nich marka, unikalność produktu. 

jak kupują milenialsi

Pokolenie Y jest dość mocno skupione na swoich potrzebach, dlatego docenia wygodne rozwiązania. W sklepie online warto zatem zadbać o przyjazną procedurę składania zamówienia, łatwy zwrot towaru i przede wszystkim nowoczesne płatności online np. BLIK, czy pay-by-link. 

Warto też pamiętać, że milenialsi cenią bezpieczeństwo, a przed dokonaniem zakupów sprawdzają wiarygodność sklepu i opinie na jego temat w internecie np. w mediach społecznościowych. Z tego względu warto zadbać o wizerunek marki, pozytywne rekomendacje, a także właściwą ochronę serwisu, szczególnie podczas dokonywania transakcji. 

Przelew pocztowy czy wizyta w banku są passe!

Jeśli chcesz przyciągnąć milenialsów do swojego sklepu, zapewnij im lubiane przez nich metody płatności. Według badania przeprowadzonego przez portal Fintek.pl 74% polskich przedstawicieli pokolenia Y płaci za zakupy za pomocą urządzeń mobilnych, a największą popularnością cieszą się wśród nich płatności BLIK. Drugim najchętniej wybieranym sposobem dokonywania transakcji w sieci jest szybki przelew online pay-by-link. 

Tradycyjne przelewy albo płacenie gotówką uznawane są przez młodych za metody przestarzałe, niewygodne i zbyt czasochłonne. 

Chcesz przyciągnąć młodych klientów? Zapewnij im dostęp do szybkich płatności!

Już wiesz, co zrobić, by dotrzeć do milenialsów oraz w jaki sposób przyciągnąć ich do swojego sklepu? Pamiętaj, że dla klientów ważnym czynnikiem decydującym o wyborze danego serwisu sprzedażowej jest szybka płatność, za pomocą której mogą w wygodny sposób zapłacić za zakupy. Zapewnij więc im taką możliwość poprzez udostępnienie nowoczesnej bramki płatniczej Paybylink. Umożliwia ona płacenia za pomocą przelewów pay-by-link, BLIK–em, kartą, a więc wszystkimi metodami lubianymi przez pokolenie Y. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *