bezpieczny sklep internetowy
Kategorie:

Masz sklep internetowy? Dzięki tym 3 elementom klienci uznają go za godny zaufania!

Pandemia koronawirusa przyczyniła się do wzrostu liczby osób kupujących w sieci. W odpowiedzi na zwiększone potrzeby e-konsumentów powstało także wiele nowych sklepów online. Tylko niektóre jednak mogą liczyć na biznesowy sukces. Klienci stali się bowiem bardzo wymagający i aby zachęcić ich do zakupów, należy przede wszystkim wzbudzić ich zaufanie, oferując np. bezpieczne płatności internetowe. Sprawdź, co jeszcze warto zaproponować klientom, by spełnić ich oczekiwania. 

Jak spełnić oczekiwania e-konsumentów?

W Polsce aktualnie funkcjonuje około 44 tys. sklepów internetowych. W samym 2020 roku przybyło ich przeszło 12 tysięcy. To oznacza bardzo dużą konkurencję, a więc także konieczność włożenia większego wysiłku w pozyskanie klienta. Polscy e-konsumenci mają konkretne oczekiwania wobec sprzedawców. Jak pokazują różne badania, chętnie wybierają np. witryny, w których dostępna jest bramka płatności online. Doceniane są także niskie ceny produktów, duży wybór metod dostawy czy darmowa przesyłka. Jednym z najważniejszych kryteriów wyboru sklepu jest także bezpieczeństwo i łatwość dokonywania zakupów. Internauci zwracają więc uwagę na metody płatności oraz przejrzyście przedstawione zasady dokonywania zamówień i zwrotów towarów. 

Wyczerpujący regulamin zgodny z przepisami prawa

Coraz więcej internautów przed złożeniem zamówienia chce się przekonać, że ma do czynienia z rzetelną firmą. Świadczy o tym m.in. regulamin, który powinien być umieszczony na witrynie każdego sklepu i być sformułowany zgodnie z ustawą o prawach konsumenta. Musisz w nim zawrzeć m.in.: 

  • zasady korzystania z serwisu oraz składania zamówień,
  • informacje na temat uiszczania należności (np. jaki jest operator płatności na stronie, jakie są formy i terminy zapłaty za towar),
  • termin i sposoby dostawy produktów,
  • wymagania techniczne niezbędne do korzystania z serwisu,
  • tryb zawierania umowy na odległość, 
  • sposób składania reklamacji,
  • zasady zwrotu i wymiany towarów.

Regulamin sklepu nie może zawierać klauzul niedozwolonych (np. dotyczącej obowiązku odsyłania towaru wraz z paragonem) i powinien być udostępniony klientowi bezpłatnie przed dokonaniem transakcji. Pamiętaj, by na stronie umieścić także informację o cookies oraz polityce prywatności zgodnej z RODO. 

sklep internetowy godny zaufania

FAQ i poradniki ułatwiające robienie zakupów online

W sklepie online klienci nie mają możliwości porozmawiania bezpośrednio ze sprzedawcą jak w placówce stacjonarnej. Zwykle jednak mają wiele pytań, np. na temat terminów realizacji zamówienia, sposobu wymiany towaru na inny oraz czy sklep proponuje bezpieczne płatności internetowe. Warto więc wczuć się w potrzeby klientów i odpowiedzieć na ich potencjalne pytania w dziale FAQ, stosując prosty i przyjazny język. 

Dobrą praktyką jest także umieszczenie na witrynie poradników odnoszących się do sposobu dokonywania zakupów oraz podpowiadających, jak dokonać wyboru produktów. W przypadku sklepu z obuwiem warto umieścić np. porady w zakresie doboru rozmiaru butów, a na stronie oferującej karmę dla zwierząt opis zasad prawidłowego żywienia domowych pupili. 

Różne formy płatności poprzez bezpieczną bramkę

Największe obawy klientów e-sklepów budzi moment dokonywania zapłaty za zamówiony towar. Wszelkie niezależne badania wskazują, że internauci najbardziej ufają witrynom, w których mogą płacić za pośrednictwem znanego operatora. Konsumenci uznają oferowane przez takich dostawców szybkie płatności w sklepie internetowym nie tylko za bezpieczne, ale także za najwygodniejsze, ponieważ nie wymagają podawania wielu danych, a proces zapłaty odbywa się z użyciem algorytmów szyfrujących. Bramka płatności online w sklepie zwiększa zatem zaufanie klientów, a przez ułatwienie im zapłaty za zamówiony towar, także skuteczniej zachęca do zakupów. 

Z Paybylink wdrożysz system płatności w sklepie internetowym!

Już wiesz, jak wzbudzić zaufanie klientów do sklepu internetowego. Tak naprawdę wystarczy kilka drobnych rozwiązań, by witryna zaczęła być postrzegana za bezpieczne i przyjazne miejsce do robienia zakupów. Z pewnością warto w szczególności zapewnić konsumentom bezpieczne płatności internetowe. W tym celu wystarczy, że wybierzesz bramkę Paybylink. Sprawdź, jak ją wdrożyć w trzech prostych krokach, by zaspokoić najważniejsze potrzeby swoich klientów. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *