Płatności SMS - jak nie dać się oszukać
Kategorie:

Płatności SMS – jak nie dać się oszukać?

Wiadomości tekstowe o podwyższonej opłacie, czyli inaczej SMS Premium Rate, są w Polsce znane większości osób, które korzystają z usług operatorów telefonii komórkowej. Tego typu mikropłatności cechują się przede wszystkim prostotą w użyciu i możliwością niemalże natychmiastowego uzyskania produktu zwrotnego. Jednak czy są dla abonenta lub posiadacza karty prepaid dostatecznie bezpieczne? Gdzie w szczególności można je wykorzystywać? Na co należy zwrócić uwagę, aby nie ponieść nieplanowanych kosztów? Czy wdrażanie ich jako metody płatności w sklepie online ma sens? W dzisiejszym artykule chcemy odpowiedzieć na kilka niezwykle istotnych pytań.

Wygoda czy pułapka?

Liczne raporty oraz opracowania renomowanych instytucji wskazują, że Polacy nadal chętnie wysyłają SMS-y. W przeciwieństwie do popularnych komunikatorów społecznościowych, wiadomości tekstowe nie wymagają połączenia z siecią internetową i są znacznie bardziej przystępne w obsłudze – zwłaszcza dla osób starszych. Dlaczego więc skrócone numery premium nie wszystkim kojarzą się dobrze? Ponieważ w przeszłości zdarzały się przypadki sporych nadużyć.
Niektóre firmy wykorzystujące płatności SMS, bazowały na niewiedzy odbiorców i robiły wszystko, by jak najbardziej obciążyć ich rachunki i utrudnić dezaktywację tego typu usług. Dzisiejsze ustawodawstwo jest znacznie szczelniejsze, przy czym i tak należy zachować ostrożność, a przed dokonaniem SMS-owej mikropłatności w porę zapoznać się z regulaminem. To podstawa, by nie narazić się na utratę środków. W razie kłopotów najlepiej kontaktować się bezpośrednio ze swoim operatorem.

Jakie wyróżniamy rodzaje płatności SMS?

Do scharakteryzowania najistotniejszych różnic między poszczególnymi rodzajami płatności posłuży nam prosta tabela:

NazwaSzczegóły
SMS MO – Mobile Originated SMSWysłanie wiadomości pod wskazany numer wiąże się z określoną z góry opłatą – do 25 PLN netto. Osobom korzystającym z kart prepaid zmniejszy się saldo konta, a użytkownikom taryf abonamentowych koszt SMS-a Premium zostanie doliczony do najbliższego rachunku.
SMS MT – Mobile Terminated SMSUsługi świadczone na zasadach subskrypcji. Zarejestrowany odbiorca cyklicznie otrzymuje płatne materiały lub dostęp do określonych zasobów. Zaleca się ostrożność, aby uniknąć ponoszenia opłat za treści, z których w rzeczywistości się nie korzysta.
Direct BillingSystem umożliwiający płatność drogą SMS-ową za zakupione towary – rachunek wystawiany przez operatora jest powiększony o daną kwotę. Proste i bezpieczne rozwiązanie dla właścicieli i użytkowników sklepów online. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj.

Co kupisz dzięki tej usłudze?

Zastanawiasz się, gdzie mają zastosowanie mikropłatności SMS Premium?

  1. Wspieranie fundacji charytatywnych – zdecydowanie najczęstszy powód wysyłania wiadomości o podwyższonej opłacie.
  2. Udział w konkursach telewizyjnych, radiowych lub ogłaszanych w prasie.
  3. Pobieranie gier online lub specjalnych rozszerzeń do nich.
  4. Zakup aplikacji, utworów muzycznych czy tapet wykorzystywanych w telefonie.
  5. Opłacanie dostępu do e-booków lub specjalistycznych artykułów z określonej dziedziny.
  6. Wypożyczanie filmów poprzez platformy typu VOD – z ang. Video on Demand, czyli wideo na żądanie.
  7. Doładowywanie kont w najróżniejszych portalach internetowych celem dalszego użytkowania.

Jak widać, płatność SMS Premium może ułatwić życie w wielu sytuacjach i nie sposób jej odmówić wszechstronności.

Podpowiadamy, czy warto

Jeśli jest się świadomym użytkownikiem, to z pewnością tak. Pamiętajmy o dwóch dodatkowych zaletach takich mikropłatności. Pierwsza z nich to możliwość wykorzystania środków z konta prepaid, jeśli np. przenosimy numer do innego operatora i wiemy, że rachunek zostanie wyzerowany. Druga to odroczona płatność, jeśli korzystamy z opcji abonamentowej.

Bezpieczne płatności SMS dla Twoich klientów

Im większy wybór metod płatności zapewnisz swoim odbiorcom, tym większa szansa, że dotrzesz do najróżniejszych grup wiekowych. Jeśli prowadzisz swój biznes i stawiasz teraz przede wszystkim na rozwój w obszarze e-commerce, działaj jak najszybciej i nie daj się wyprzedzić konkurencji. Masz pytania co do konkretnych rozwiązań? Skontaktuj się z doradcami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *