Chat with us, powered by LiveChat

Założenie i prowadzenie własnego sklepu internetowego wielu osobom kojarzy się przede wszystkim z przygotowaniem ciekawej i intuicyjnej strony. Atrakcyjne treści, szeroki asortyment, dobre pozycjonowanie… to tylko niektóre elementy, o jakie powinien zadbać przedsiębiorca startujący w branży e-commerce.

Nie mniej istotny jest odpowiedni system płatności. Różne formy zapłaty online umożliwiają kupującemu dobranie pasującej mu metody. Jednak ich integracja wymaga współpracy z zewnętrznym operatorem, który bierze cały ten proces na siebie i, co najważniejsze, usprawnia go. Pozostaje jeszcze kwestia tego, jak wybrać odpowiedni system płatniczy.

Z tego artykułu dowiesz się najważniejszych informacji o funkcjonowaniu tego rozwiązania, a także przekonasz się, jakie kryteria są najistotniejsze. Zachęcamy do zapoznania się z jego treścią!

Jak działają systemy płatności?

Zasadniczo w podstawowym wariancie jedna transakcja angażuje 4 strony. Pierwszą jest kupujący, decydujący się na zakupy w wybranym sklepie. Drugą – sprzedawca. Trzecią natomiast stanowi bank emisyjny – czyli ten, od którego wychodzi informacja o przekazaniu środków do czwartej strony – banku przyjmującego, gdzie znajduje się konto właściciela sklepu. Wdrożony system płatności online zaś wprowadza piątą osobę pośredniczącą między nimi wszystkimi – operatora.

Ma on za zadanie przyspieszenie całej procedury, dzięki czemu zamówienie może być realizowane od razu po zleceniu płatności przez kupującego. Jak to dokładnie wygląda? Klient wybiera jedną z form płatności – PayPal, BLIK lub dowolny inny (z wyjątkiem tradycyjnego przelewu). Przykładowo – wybrał Pay-by-link (czyli szybkie przelewy online), którego integrację w korzystnej cenie proponuje także nasza firma. Jako operator obsługujemy większość banków w Polsce (łącznie 28), więc kupujący po naciśnięciu tej opcji, przenosi się na stronę, gdzie znajduje się formularz przelewu z wypełnionymi wszystkimi danymi. Jedyne, co musi zrobić, to zatwierdzić kodem dyspozycję dla banku. Wówczas otrzymujemy informację o tym, że zostało zlecone przekazanie środków i kierujemy ją do sprzedającego. Ten zaś może przystąpić do realizacji zamówienia. Cały proces trwa najczęściej około 60 sekund.

Teraz wystarczy wyobrazić sobie sytuację, gdy klient jednak wybiera tradycyjny przelew. Przede wszystkim rośnie ryzyko popełnienia błędu przy uzupełnianiu danych. Z drugiej strony, jeśli sprzedawca i kupujący mają konta w różnych bankach, pieniądze najczęściej księgowane są dopiero na następny lub nawet po kilku dniach. Dodatkowo osoba odpowiedzialna za finanse firmy musi na bieżąco śledzić, czy pieniądze dotarły na konto. To znacznie wydłuża czas zakupów i choć w sklepach internetowych wciąż dostępne są tradycyjne przelewy – klienci, pragnący uzyskać niemal natychmiast zakupiony produkt, najczęściej wybierają jeden z popularnych systemów płatniczych.

Wybór dobrego usługodawcy

Nowoczesne formy płacenia za zakupy online są koniecznością. Szczególnie gdy zależy nam na konkurencyjności. Sam operator jednak nie może być wybrany z przypadku. Należy zwrócić uwagę na to, czy ma niezbędne certyfikacje (np. PCI DSS) oraz umowy partnerskie z VISA lub MasterCard. Warto też sprawdzić, jak wiele opcji płatności oferuje. Do najpopularniejszych form obecnie należą:

  • szybkie przelewy,
  • BLIK,
  • SMS,
  • karta płatnicza.

Im większy wybór, tym lepie. Szczególnie dobrze widziane są specjalne bramki, w których kupujący wybiera dogodny dla siebie wariant. Warto zwrócić uwagę na możliwość automatyzacji zwrotów, tym bardziej, jeśli tych zdarza się dużo. Ostatecznie liczy się intuicyjność obsługi dostarczonego systemu, dzięki czemu nabywca łatwo wykona całą procedurę.

Sprawdź, co oferuje nasza firma

Wiemy, jak ważne jest to, aby kupujący online miał do dyspozycji różne formy płatności. System płatniczy, dostarczany przez naszą firmę, gwarantuje szybkie i łatwe dokonanie opłaty za zakupione produkty czy usługi. Jesteśmy elastyczni i podchodzimy indywidualnie do każdego klienta. Jeśli i Ty szukasz dobrych rozwiązań dla swojego sklepu internetowego – skontaktuj się z nami.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *