Kategorie:

Jak uruchomić e-sklep i zacząć skutecznie sprzedawać? Poznaj porady ekspertów

Założenie sklepu internetowego jest dzisiaj doskonałym pomysłem na biznes. Branża e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie – z każdym rokiem rośnie bowiem liczba klientów chcących kupować w internecie. Aby liczyć na sukces sklepu, należy jednak wdrożyć w nim odpowiednie rozwiązania, takie jak bramka płatności online, która pomaga zwiększyć sprzedaż. Sprawdź, jak uruchomić e-sklep i jakie wdrożyć w nim systemy, by efektywnie sprzedawać. 

Wejdź do świata e-commerce

Sprzedaż w internecie rośnie od dłuższego czasu, a wyjątkowo silny rozwój sektora e-commerce nastąpił w czasie pandemii koronawirusa. Przez zamknięcie stacjonarnych placówek handlowych Polacy wręcz rzucili się na zakupy w sieci. Warto więc wykorzystać ten trend i spróbować własnych sił w tym biznesie, który wydaje się skazany na sukces. 

Rozpoczęcie biznesu internetowego wcale nie jest takie trudne, jak się wydaje. Również Ty możesz z powodzeniem zacząć prowadzić swój sklep online, nawet jeśli nie masz w tym zakresie doświadczenia. Branża e-commerce oferuje bowiem wiele gotowych rozwiązań, dzięki którym możesz niemal z dnia na dzień zacząć sprzedawać w sieci. Są to przede wszystkim specjalne platformy sprzedażowe np. typu Saas, a także systemy płatności online.

Jeśli masz już pomysł, co chcesz sprzedawać w sieci, możesz zająć się uruchomieniem sklepu. Poniżej znajdziesz wskazówki dotyczące spraw technicznych. Pamiętaj jednak, że ważne są także inne kwestie, takie jak znalezienie odpowiednich dostawców produktów czy sprawy formalne, np. założenie działalności gospodarczej.

Uruchomienie e-sklepu

Najprostszym sposobem na uruchomienie e-sklepu jest założenie go na specjalnej platformie e-commerce np. typu SaaS. Dzięki niej dostajesz gotowe rozwiązanie w postaci szablonu sklepu i oprogramowania do jego zarządzania. Wystarczy się zarejestrować, skonfigurować według potrzeb oraz dodać produkty. Korzystanie z platformy jest odpłatne, ale opłaty abonamentowe nie są wysokie. Oczywiście możesz zbudować swój sklep od podstaw, ale to będzie się wiązało z koniecznością zatrudnienia wyspecjalizowanej firmy oraz poniesienia większych kosztów. Do prowadzenia sklepu niezbędna jest też domena. Pomyśl nad chwytliwą nazwą strony, a potem zarejestruj ją. 

Integracja z systemami do obsługi klienta

Samo stworzenie sklepu internetowego nie jest trudne. Ważną kwestią jest jednak późniejsze zarządzanie nim, które powinno być tak zorganizowane, aby można było łatwo obsługiwać dużą liczbę klientów i szybko realizować zamówienia zgodnie z założonym modelem biznesowym. Do tego niezbędne jest wdrożenie odpowiednich systemów m.in.:

  • do zarządzania firma (ERP),
  • do obsługi magazynu (WMS),
  • do współpracy z firmami kurierskimi,
  • do obsługi transakcji (bramka płatności online). 

Dzięki takim systemom zautomatyzujesz proces składania zamówień i zapewnisz klientom sprawną obsługę. 

Wdrożenie bramki płatności online

Dzisiaj nowoczesny system płatności online w e-sklepie jest już standardem, dlatego nad jego wdrożeniem nie ma sensu się zastanawiać. Polscy e-konsumenci najchętniej korzystają z usług sklepów oferujących bramki, ponieważ zapewniają one szeroki wybór metod płatności (np. szybkie przelewy i BLIK) oraz wygodę ich realizacji. 

Implementacja takiego systemu jest bardzo prosta. Przykładowo, bramkę płatności online Paybylink wdrożysz w kilku prostych krokach. Wystarczy zarejestrować się na naszej stronie, a potem dokonać integracji systemu według otrzymanej od nas dokumentacji technicznej. Co ważne, mamy specjalne wtyczki pozwalające na szybką integrację bramki z najpopularniejszymi platformami e-commerce np. Magento, Shoper, czy PrestaShop. Dzięki temu możesz w kilka chwil uruchomić szybkie płatności w swoim sklepie i od razu zacząć sprzedawać. 

Wybierz wsparcie doświadczonych ekspertów z Paybylink!

Już wiesz, jak wygląda zakładanie sklepu internetowego? Jest to prostsze, niż myślisz! Wystarczy, że skorzystasz z gotowych rozwiązań dla e-commerce. Jeśli wybierzesz nowoczesne systemy sprzedażowe, możesz liczyć na wsparcie specjalistów i dotyczy to także Paybylink. Postaw na naszą bramkę płatności online, a nasi eksperci pomogą Ci ją zintegrować ze sklepem, dzięki czemu oszczędzisz czas i będziesz mógł szybko ruszyć ze swoim biznesem. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *