sklep online
Kategorie:

Twój sklep internetowy nie sprzedaje? Sprawdź, dlaczego tak się dzieje!

Spis treści

Branża e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija, a sklepy online odnotowują rekordowe zyski. Tylko w ciągu ostatniego roku sprzedaż produktów w sieci wzrosła o 35%, a zakupy w internecie robi już 73% internautów. Dlaczego więc Twój sklep internetowy nie może pochwalić się dobrymi wynikami? Powodów może być wiele i większość z nich można skutecznie wyeliminować, wdrażając odpowiednie rozwiązania. Dowiedz się jakie!

Szeroki wybór i niskie ceny, a zysków wciąż brak?

Pandemia koronawirusa spowodowała, że Polacy masowo zaczęli kupować w sieci. Wydaje się więc, że każdy sklep online jest dziś wręcz skazany na sukces. Wystarczy zaproponować ciekawy asortyment, wysoką jakość produktów oraz atrakcyjne ceny, a klienci chętnie zrobią w nim zakupy. Niestety, to może być za mało. Konkurencja na rynku jest już tak duża, że konsumenci stali się bardziej wybredni i oczekują coraz więcej od sprzedawców internetowych. Liczy się dla nich m.in. komfort składania zamówień, efektowny sposób prezentacji produktów, czy wreszcie duży wybór form płatności i metod dostawy. 

Przejrzystość strony, intuicyjność ścieżki zakupowej

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego Twój sklep nie sprzedaje, w pierwszej kolejności sprawdź, czy problemem nie jest sama witryna sprzedażowa. Znaczenie ma nie tylko atrakcyjna szata graficzna, ale także jej układ i treści, jakie się na niej znajdują. Klienci lubią przejrzystość i prostą nawigację, ponieważ to ułatwia im poruszanie się po sklepie i odnalezienie szukanych produktów.

Zadbaj zatem o czytelne drzewo kategorii, w widocznym miejscu umieść wyszukiwarkę, a także informacje na temat warunków dostawy. Na kartach produktów zamieść kluczowe dane o towarze (atrakcyjny opis, zdjęcia, cena, czas i koszt dostawy itp.), a także wyeksponuj przycisk dodający go do koszyka. 

Niezwykle ważny jest także UX samego procesu zakupowego. Klienci preferują prosty sposób składania zamówień, czyli m.in. krótkie formularze, a także możliwość zakupienia towaru bez konieczności rejestracji w sklepie. 

systemy płatności online

Dostępne formy płatności

Dla klientów niezwykle ważne są także metody dokonywania zapłaty za towar. Z badania Gemius wynika, że 66% kupujących chce dzisiaj korzystać z bramek oferujących nowoczesne systemy płatności online i płacić za pomocą szybkich przelewów lub za pomocą karty płatniczej. W ostatnim czasie spadło natomiast zainteresowanie tradycyjnymi formami płacenia, czyli za pobraniem i przez standardowy przelew (wypełniany samodzielnie przez klienta). 

Brak preferowanej formy płatności za zakupy niestety jest najczęstszą przyczyną porzuconych koszyków, dlatego niezwykle ważne jest, by zapewnić klientom jak największy wybór różnych metod. Wystarczy do tego dobry operator płatności. 

Wybierając bramkę Paybylink, możesz zaproponować w swoim sklepie najpopularniejsze metody płatności. Także takie, z których korzystają jedynie wybrane grupy klientów.

Są to przede wszystkim:

  • szybkie przelewy online z 23 banków,
  • zapłata kartą – VISA i Mastercard,
  • płatności BLIK,
  • płatności SMS premium,
  • Direct Billing – kwota transakcji jest dopisywana do rachunku za telefon,
  • Paysafecard – kupony online i karty prepaid umożliwiające klientom dokonywanie transakcji bez podawania danych osobowych i numeru konta bankowego. 

Pozycja w wyszukiwarce, prowadzone działania analityczne

Pamiętaj, że za słabą sprzedaż w sklepie internetowym może odpowiadać także jego niska pozycja w wyszukiwarce. Warto więc najpierw sprawdzić, kto i z jakich miejsc odwiedza Twoją stronę. Pomocne w tym jest darmowe narzędzie Google Analytics. Być może okaże się, że np. głównym źródłem ruchu są social media, co powinno skłonić Cię do rozwinięcia kampanii reklamowej na Facebooku. 

W pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce pomoże Ci Google Search Console, który wskaże Ci słowa kluczowe generujące największy ruch. Jeśli samodzielne działania nie przyniosą skutku, poproś o pomoc doświadczoną agencję SEO – mogącą profesjonalnie zająć się pozycjonowaniem Twojej witryny. 

Szukasz nowoczesnych rozwiązań? Zapraszamy do współpracy

Już wiesz, co zrobić, by Twój sklep zaczął sprzedawać? Pamiętaj, że kluczowe znaczenie w pozyskaniu klientów mają bezpieczne płatności online, które warto zaoferować w wielu opcjach do wyboru. Przekonaj się o tym, wdrażając na stronie bramkę od Paybylink. Skontaktuj się z nami, a wyjaśnimy Ci, jak zintegrować system ze swoją witryną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *